Ei vielä kommentteja

Toukokuun 2019 kuulumiskirje

Inuyaman uskovia. Vasemmassa reunassa seurakuntaa viikonloppuisin auttava teologian opiskelija Daisuke.

Inuyaman vierailu
Vierailimme Sainioiden kanssa Inuyaman seurakunnassa kolmatta kertaa. Tällä kertaa päätimme vuokrata auton. Jumala varjeli ajomatkat ja matka sai taittua lähes vaivattomasti myös Sainioiden pienen Ellen vauvan kanssa. Tomilla ajaminen sujui hyvin, vaikka vasemmalla puolella ajaminen vaatiikin enemmän tarkkaavaisuutta alkuun.
Iloksemme saimme kuulla, että kaksi ihmistä oli tullut uskoon puolen vuoden sisällä ja alkanut käymään seurakunnassa. Mielenkiintoista oli se, että kumpikin heistä oli tullut omatoimisesti seurakuntaan. Kukaan ihminen ei ollut heitä kutsunut, vaan Jumala oli heitä vetänyt. Tuo pieni seurakunta on tehnyt uskollisesti työtä alueella 26-vuoden ajan ja vain muutama ihminen on tullut tuona aikana uskoon. Moni heistä on jo kuollut vanhuuteen. Nyt he saavat iloita kahdesta tuoreesta uskovasta.
Saimme palvella kokouksessa lauluin sekä todistuksin. Tomi puhui myös lyhyen saarnan.

Kotikokous ja Toshio
Toshio tuli pitkästä aikaa kotikokoukseen, josta olimme todella iloisia. Hänellä oli jäänyt kotikokoukset väliin parina edellisenä kuukautena. Vaikuttaa, ettei Toshio ole syövän toteamisesta huolimatta tällä hetkellä ihan yhtä avoin kuin mitä hän on jossain vaiheessa ollut. Yutolla oli kokouksessa hyvä ja selkeä sana viimeisestä tuomioista. Myös Sainiot olivat kokouksessa palvelemassa mm. Musiikissa.

Christie
Nuori malesialais-kiinalainen Christie tuli vierailemaan seurakunnan kokouksessa. Hän kuunteli tarkkaavaisesti puhetta ja kokouksen jälkeen hänellä oli muutamia kysymyksiä. Hän vaikutti todella kiitolliselta kun sai vastauksia muutamiin häntä mietityttäviin kysymyksiin. Jälkikäteen hän lähetti oikein kiitosviestin ja kertoi oppineensa lisää Jumalasta ja Raamatusta.

Rukousaiheet
• Muistakaa rukouksin viikonloppuna (su 9.5) olevaa kotikokousta,
• Suomen seurakuntavierailujen ym. puolesta,
• Kesällä kolme japanilaista tulee Suomeen käymään. Näytämme heille muutamana päivänä pääkaupunkiseutua. Rukoillaan, että Jumala voisi avata myös hyviä keskusteluita heidän kanssaan.
• Syksyn mahdollisen muuton puolesta varsinaiselle työalueelle,
• Kontaktien puolesta, erityisesti Toshion
• Mikke ja Anni Tiaisen puolesta. He ovat todenäköisesti tulossa Japaniin lähetystyöhön lähitulevaisuudessa.

Kesän Seurakuntavierailujen aikataulut:

15.6. lauantai, Baptistien kesäjuhlat, Kokkola
30.6. klo 14:00 Helsingin Baptistilähetys
2.7. klo 18:30 Virkkalan Baptistilähetys, (pysäkkillä)
7.7. klo 16:00 Karkkilan Vapaalähetys
14.7. klo 14:00 Jyvässeudun Baptistilähetys