Ei vielä kommentteja

Huhtikuun 2019 kuulumiskirje

Nagaokakyon ystävät Marian kanssa uuden Amagasakin linnan edessä

Kolean ja kylmän talven jälkeen tuntuu, kuin ihmiset olisivat “heränneet talviunilta”. Talven aikana tapasimme vähemmän ihmisiä ja keskityimme enemmän opiskeluun. Nyt on tullut paljon yhteydenottoja paikallisilta ja meillä on näin olleen ollut tavallista enemmän ohjelmaa opiskelun lisäksi. Se on tuonut piristystä “ainaiseen opiskeluun” ja ollut samalla todella hyvää käytännönharjoitusta.

Kotikokous
Huhtikuun kotikokous oli todella rohkaiseva. Halusimme nähdä kuinka pystymme pitämään kokuksen japaniksi ilman paikallisten uskovien apua. Tomi piti lyhyen saarnan ja tulkkasi Markuksen todistuksen. Minna todisti muistiinpanojen avulla japaniksi. Maria puolestaan veti laulut. Oli ihmeellistä miten kaikki meni todella jouhevasti. Uskomme, että Jumala halusi tälla tavalla myös rohkaista meitä seuraavaa askelta kohti, nimittäin muuttoa seurakunnattomalle alueelle. Oli myös ihana nähdä kuinka Sainioiden suloinen Ellen vauva sai toimia pikkuevankelistana hurmaavuudellaan. Kokouksessa oli kaksi uskosta osatonta Marian salikaveria.

Nishinarin seurakuntavierailu
Kävimme vierailemassa Nishinarin seurakunnassa, joka sijaitsee Osakan ehkäpä huonoimmalla alueella. Menimme sinne entisen Japanin lähetin, Reijo Blommendahlin kutsumana. Hän on vaimoineen vierailemassa Japanissa. Kyseinen seurakunta järjestää kokouksia joka ilta, jakaen samalla ruokaa kodittomille. Pääsimme todistamaan kokouksessa lyhyesti japaniksi. Kokoukseen tuli yllättäen nuori malesialaisnainen, joka on Japanissa turistina. Hän kertoi olleensa uskossa kaksi vuotta ja miettivänsä nyt kasteelle menoa. Keskustellessa hänen kanssaan huomasimme kuinka monet hengellisen asiat eivät olleen avautuneet vielä hänelle. Sovimme, että näkisimme häntä joku päivä vielä hänen matkansa aikana ja tutkisimme yhdessä Raamattua. Hän on myös tulossa käymään Koshienin seurakunnassa.

Nagaokakyon tuttavat
Nagaokakyon mummot tulivat viiden hengen porukalla meille kylään. Se oli heille ensimmäinen kerta “huonomaineisessa” Amagasakissa. Vierailu sujui oikein hyvin ja puhtia riitti yllättävästi noin 80-vuotiailla naisilla. Vierailun aikana he halusivat muun muassa laulaa Marian kanssa yhdessä hengellisiä lauluja. He kun ovat lauluihmisiä. Eräskin heistä vielä sanoi kuinka Ristiltä kerran pyhä huuto kuului -laulu on niin kaunis. Laulujen kautta aukesi myös luonnollinen tilaisuus puhua hengellisistä asioista. Oli mukava huomata, kuinka ilmapiiri oli nyt avoimempi aiempiin tapaamisiin verrattuna.

Suomen vierailu
Olemme tulossa kesällä Suomeen. Alla lista sovituista seurakuntavierailuista:

15.6. lauantai, Baptistien kesäjuhlat, Kokkola
30.6. klo 14:00 Helsingin Baptistilähetys
2.6. klo 18:30 Virkkalan Baptistilähetys, (pysäkkillä)
7.7. klo 16:00 Karkkilan Vapaalähetys
14.7. klo 14:00 Jyvässeudun Baptistilähetys
21.7. klo 18:00 Lahden Baptistilähetys
28.7. klo 11:00 Turun Baptistiseurakunta
28.7. klo 16:00 Kotikokous Sundeleilla, Mynämäki
4.8. klo 17:00 Porin Baptistiseurakunta

Kiitos kun muistatte Japanin kansaa ja täällä tehtävää työtä rukouksin. ♡